De 1ste ervaringen in Kopenhagen

22 Sep

Zo het is niet normaal hoe snel de tijd voorbij vliegt. Als ik bedenk dat ik op dit moment alweer mijn 4de weekend heb gehad hier in Kopenhagen.. Time flies when you having fun :D! Dus hier een update over mijn allereerste avonturen in Kopenhagen!

En wat doe ik hier ;)!

Even een korte intro voor degene die denken oh leuk Karlijn is in Denemarken, maar hoe wat en waarom! Ergens in februari heb ik gesolliciteerd op een EVS-vacature bij ISCA (International Sport & Culture Association). En EVS staat voor European Voluntary Service, ik werk hier een jaar als vrijwilliger voor ISCA om zo een leuke en zeer interessante werkervaring op te doen. En verder is het natuurlijk te gaaf om een jaar in een andere stad te wonen en werken.

Huis!
Ons huisje

Om een idee te krijgen hoe ons huis eruit ziet. Het is een appartementencomplex en wij wonen op de 2de verdieping. Hier hebben we 4 kamers, een keuken, ruime hal, en een badkamer.. en een hoop stiekeme kastjes en deurtjes waar we steeds weer nieuwe (hele oude) spullen vinden van de officiele bewoners van het appartement. ISCA huurt het huis voor ons en bijna iedereen op kantoor heeft hier heel wat avonturen beleefd omdat ze zelf als EVS zijn begonnen bij ISCA. Het huis staat in Lyngby, een dorp 10 km. van Kopenhagen vandaan. Het is een rustige buurt en voorzien van alles wat je nodig hebt. Ik woon hier samen met Valentin (Frankrijk) en Tiina (Estland) en ook zij werken een jaar als EVS in het zelfde bedrijf.

Kamer!
Kamer

Kamer1

En dit is mijn kamertje! Ik heb het nu alweer wat verder opgepimpd maar als je dat wil zien moet je hier maar een kijkje komen nemen ;)! Maar prima kamer, niet echt heel groot maar vind het juist wel tof zo lekker knus. Voel me erin thuis, zeker nu allen spulletjes van thuis zijn gearriveerd!

Werk!
Lunch

Office

En een kleine indruk van ons kantoor. We delen samen met DGI (Danish Gymnastics and Sports Associations) een kantoorpand in het centrum van Kopenhagen. We zijn meteen hard aan het werk gezet. De sfeer op kantoor is erg goed, het kan heel stil zijn omdat iedereen serieus aan de gang is maar er is ook tijd voor grapjes! Mijn eerste indruk is heel positief, er wordt niet gezegd dit ga je doen maar wat wil jij leren. De werkwijze is verder ontwikkelen van je sterke punten maar ook juist je zwakke punten niet uit de weg gaan en gewoon doen en ervaren. We krijgen echt de kans om in het bedrijf rond te kijken en zelf aangeven met welke projecten je graag zou willen meewerken. Op dit moment werk ik mee aan de NowWeMove Campagne, de visie van deze campagne is om voor 2020 100 miljoen meer Europeanen actiever te krijgen. Het promoten van een actieve leefstijl als dagelijkse bezigheid. We zijn nu druk bezig met het organiseren van het grootste Europese evenement gericht op sport en bewegen voor iedereen. Dit evenement MOVE Week vind plaats in de week van 7 tot en met 13 oktober in 31 Europese landen en we hebben nu al 610 evenementen gepland staan. Mijn taken zijn erg divers, promotiemateriaal ontwikkelen voor de MOVE Congress Award, opzetten van de evaluatie na het evenement, promoten van Nederlandse en Belgische Events, persberichten schrijven en nog wat bij-taken :)! Als je meer wil weten over het bedrijf en de MOVE Week kijk dan op http://www.isca-web.org of http://www.nowwemove.com

Fun
Roomies

Haven

Tiina en ik

EVS photos 020ts

En natuurlijk is er ook tijd om leuke dingen te doen! We doen nu nog veel met de collega’s en huisgenootjes. Bijna iedereen die voor ISCA werkt komt uit een ander land, dit maakt het erg interessant met een mix van allerlei culturen. We hebben een ‘mentor’ toegewezen gekregen vanuit ISCA die ons een beetje rond begeleid door Kopenhagen.. waar zijn de beste bars, leukste eettentjes, de beste muziek, de goedkoopste biertjes, goedkope supermarkt, lekkerste bakker, sportfaciliteiten etc. En ik moet zeggen dat doet hij erg goed. We hebben al wat nachtjes doorgebracht in het centrum van Kopenhagen :)! Je hebt hier echt voor ieder wat wils. Zo hebben we een hilarische avond gehad in een ‘club’ waar ik kennis heb gemaakt met Denen die los gaan. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de barretjes waar live muziek wordt gespeeld. En die zijn er gelukkig heel veel :)!

Pa&Ma met Roel&Ine in town :)!

mons klint

Tivoli

Mons klint

Ik weet het.. je denkt vast nu al je ouders op bezoek ;)! Maar wat was ik er blij mee haha. 1) omdat ik ze al een maand niet had gezien doordat hun reis naar Mongolië eerder viel dan mijn reis naar Denemarken. 2) omdat ik mijn spullen maar half had meegenomen en erachter kwam dat ik toch wel veel miste. 3) omdat het super gezellig was :)!
Echt naar een super mooi stukje Denemarken gereden. Onder aan het eiland waar ook Kopenhagen op ligt is een krijtrotsen strand. Echt mooie witte bergen, prachtig stukje Denemarken!!
Verder lekker bijgekletst, naar een van de oudste pretparken geweest.. Tivoli dat echt in het hartje van Kopenhagen ligt en ze een rondleiding op kantoor en thuis gegeven!

Viking Experience!

Viking Experience

Wie kan er na 1 week zeggen dat hij met bijna al zn collega’s inclusief de directeur een sprong heeft gemaakt in het water.. en voor de mensen die van details houden, met niet al te veel kleren aan.
En dat was de kennismaking met de president van ISCA.. een sprong in de ijskoude zee! Een van mijn collega’s heeft toen hij zijn EVS deed een challenge gekregen van de directeur.. hij moest 1 jaar lang elke maand minimaal 1 keer de zee in gedoken zijn. Bij het voltooien van deze opdracht zou hij een viking naam krijgen. En zo is het dus begonnen. En omdat het iedereen eigenlijk wel beviel is de challenge voortgezet en mogen we vrijwillig elke maand een duik in het water gaan nemen.. elke maand ;)! Ik vond het echt super. We werden vroeg opgehaald en reden naar een prachtig stukje strand. In het water gaan was het lastigste.. maar eenmaal erin viel het wel mee! En als je eruit komt heb je het helemaal niet koud, voelde echt goed. Lekker bakje koffie, lekkere broodjes en het zonnetje erbij, perfect! Of ik het volgende maand nog zo leuk vind horen jullie dan wel ;)!

Maar ik ga voor die Viking naam!!

5 Reacties to “De 1ste ervaringen in Kopenhagen”

  1. Lot september 23, 2013 bij 5:35 am #

    He karlijntje! ( of Wicky the viking). Wat een leuk verhaal, wat heb je al veel gedaan! Tijd gaat zeker snel! Geniet ervan meid! Het klinkt alsof je een geweldige tijd tegemoet gaat!
    Veel plezier en succes! Ik ben zat gaan hardlopen en heb daarna nog gesport! Dus mij heb je in ieder geval al actiever gekregen haha! ( nu nog volhouden).

    Xxxx

  2. Hetty september 23, 2013 bij 6:28 am #

    Leuk verslag Karlijn, zo te lezen heb je het al goed naar je zin.
    Have Fun
    groetjes Hetty

  3. je moeder september 23, 2013 bij 7:37 am #

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.

  4. Joelle de Stigter september 23, 2013 bij 7:55 am #

    Super leuk verslag Karlijn! 🙂
    Ik wacht met smart op je filmpje 😉

    See you sooooon!!

  5. Floortje september 23, 2013 bij 3:14 pm #

    Hoi Karlijn,

    Echt goed om te lezen dat je het daar naar je zin hebt. Mooie verhalen. Volgens mij helemaal jou ding.
    Geniet van je tijd daar. Mooie foto’s ook! Tot snel, en veel plezier.

    Groeten Floortje

Geef een reactie

